Sirup z Čiernej reďkovky s medom 200ml
Čierna reďkovka sa ako zelenina pestovala už pred 4 tisícmi rokov v Číne, ešte o niečo skôr ju poznali Egypťania. Slovania ju objavili až v stredoveku, oceňovali ju však nielen ako chutnú zeleninu, ale aj ako účinnú liečivú rastlinu.
- čistí pečeň, pomáha žlčníku, žalúdku a slezine
- zdroj vitamínov, hlavne vitamínu C
- posiluje imunitu
- pri zápaloch priedušiek a pľúc
- podporuje činnosť žlčníka
- na zápchu a hemoroidy
- priaznivo pôsobí srdcovo-cievny systém
- znižuje krvný tlak
Čierna reďkovka obsahuje veľa životne dôležitých látok, nájdeme v nej viac vitamínu C než v citróne. Obsahuje aj vysoké množstvo vitamínov E, B1, B2, B6 a Beta-karoténu, z minerálov sú v nej hojne zastúpené železo, síra, meď, vápnik, horčík, draslík a fosfor. K liečebným účelom sa používa šťava, ktorá je na rozdiel od sušenej či varenej rastliny bohatšia na účinné látky. Výrazne podporuje sekréciu žlče, zlepšuje funkciu pečene a napomáha rozpúštať žlčové kamienky. Je vynikajúcim prostriedkom k očiste pečene, odstraňuje odpadové a toxické látky. Čistí organizmus a obnovuje jeho funkciu. Sirup je obohatený medom, vitamínom C a mätovým olejom.
Čierna reďkovka má laxatívne účinky, preto pomáha pri chronickej a akútnej zápche a pomôže aj pri hemoroidoch. Istý doktor Fritz Keitel z Nemecka dokázal, že šťava z čiernej reďkovky posiluje fyzickú výkonnosť a je vynikajúcim liekom na anémiu a krvotvorbu, najmä u detí a mladistvých, u ktorých bežné lieky sklamali. V štúdiách Univerzity Exeter vedci zistili, že cyklisti, ktorí vypili pollitra šťavy niekoľko hodín pred začiatkom jazdy dokázali vydržať až o 20 percent dlhšie než tí, ktorí pili placebo šťavu z čiernych ríbezlí.
Je veľmi cenená aj pre svoj účinok na krvný tlak a srdce. Zníženie krvného tlaku bolo u pacientov pozorované už hodinu po vypití pol litra šťavy z čiernej reďkovky, výrazné zníženie bolo pozorované po 3-4 hodinách a tento účinok pretrval aj nasledujúcich 24 hodín.
Obzvlášť zaujímavý je obsah bóru, ktorý bol použitý pri výskume pôsobenia na ženy v menopauze. Bolo dokázané, že u žien, ktoré dostávali bór sa znížil únik kalcia z kostí a kĺbov až o 44%, a bór aktivoval estrogén a vitamín D. Tieto ukazatele sú veľmi dôležité pri osteoporóze, takže šťava z čiernej reďkovky môže byť veľmi účinným pomocníkom v boji proti osteoporóze a artritíde. Bór vraj napomáha tvorbe sexuálnych hormónov v našom tele a práve preto bola čierna reďkovka považovaná aj za afrodiziakum.
Použitie: eliminuje zahlienenie, pri kašli znižuje možnosť nachladnutia, na ochranu dýchacích ciest, zlepšuje trávenie, upravuje vylučovanie žlče, zlepšuje metabolizmus, má priaznivý vplyv na cievy.
Dávkovanie: dospelí a deti od 12 rokov 1 čajová lyžička 2-3x denne. Deti od 3 rokov 1 moka lyžičku 1-2x denne.
Zloženie: šťava z Čiernej reďkovky, med, mätový olej, kyselina askorbová, benzoan sodný. Nevhodné pre osoby alergické na včelie produkty!
Obsah: 200ml
Žiadny vstup

